Social Media Icons

Top Nav

Ultime Pubblicazioni

Maged Mohamed : " I adore the first rehearsals and actual work with the dancers or artists who are participating with me for the new ballet..."

ago 3, 2023 0 comments



 1.Describe your perfect day at work?

When you do what you love then every day is a perfect day at work!!!!A perfect day at work will be when I’m gusting somewhere on the sea with lovely weather, something I miss here in Germany!!!! location will be at the dance studio starting a new creation, I adore the first rehearsals and actual work with the dancers or artists who are participating with me for the new ballet, for me is a perfect day at work… /or doing a workshop with talented budding dancers. 

1.Descrivi la tua giornata perfetta al lavoro?

Quando fai ciò che ami, allora ogni giorno è un giorno di lavoro perfetto!!!! Un giorno di lavoro perfetto sarà quando sto navigando da qualche parte sul mare con un bel tempo, qualcosa che mi manca qui in Germania!!!! la location sarà nello studio di danza per iniziare una nuova creazione, adoro le prime prove e il lavoro vero e proprio con i ballerini o gli artisti che partecipano con me per il nuovo balletto, per me è una giornata perfetta al lavoro... /o fare un workshop con talentuosi ballerini in erba.



2.What brought you to dance?

My Destiny … My father visits his cousin working in administration at the Academy of Arts in Cairo, where the Institute of Higher Ballet (my school) is located. As usual, as a child, I run, play, and go. I stand in front of a ballerina statue in front of me, standing stunned. It was the first time in my life that I saw a worn-out statue. I was only 7 years old and was very impressed with its shape. After that, I heard classical music for the first time. I remember my body shivering from the music, and I resolved to enter the ballet school that day, even though my family was residing in another country. I was determined as if I knew what my future would be.

2.  Cosa ti ha portato a ballare?

Il mio destino …Mio padre fa visita a suo cugino che lavora nell'amministrazione all'Accademia delle Arti del Cairo, dove si trova l'Istituto di Danza Superiore (la mia scuola). Come al solito, da bambino, corro, gioco e vado. Mi trovo di fronte a una statua di ballerina di fronte a me, in piedi sbalordita. Era la prima volta nella mia vita che vedevo una statua consumata. Avevo solo 7 anni e sono rimasto molto colpito dalla sua forma. Dopo di che, ho ascoltato la musica classica per la prima volta. Ricordo che il mio corpo tremava per la musica e quel giorno decisi di entrare nella scuola di ballo, anche se la mia famiglia risiedeva in un altro paese. Ero determinato come se sapessi quale sarebbe stato il mio futuro.



3. If you would be able to wake up tomorrow with a new talent, which one would you choose?

Singing …. I would like it ... is a talent that you must give. I don't think you can study it unless you already have something. If I wish I could sing... Not because of this current voice.

3.Se potessi svegliarti domani con un nuovo talento, quale sceglieresti?

Cantare …. Mi piacerebbe... è un talento che devi avere. Non credo che tu possa studiarlo a meno che tu non abbia già qualcosa di naturale. Vorrei poter cantare.



4.Who are you most grateful for your artistic passion? 

My parents encouraged them, at a young age, and they decided to travel and get away from them to learn ballet at the age of 7. I think if it weren’t for this difficult decision for them at this time, I wouldn’t have done it today ... Certainly, my first teacher in ballet and any real artist I have experienced in my life so far.

4. A chi sei più grato per la tua passione artistica?

I miei genitori mi hanno incoraggiati, in giovane età, e hanno deciso di farmin viaggiare, allontanandomi da loro per imparare il balletto all'età di 7 anni. Penso che se non fosse per questa decisione difficile per loro in questo momento, non farei il danzatore ... Certamente, ringrazo il mio primo insegnante di danza classica e gli  artisti che hanno riconosciuto qualcosa in me.

5.Would you change something in the dance world from where you formed yourself?

Practically, it is difficult to change, except in resistance, and I think war fits the meaning, because in many things I would like to change, but it is more related, not only to the world of dance but to our entire society, which is not being satisfied with anything. 

5. Cambieresti qualcosa nel mondo della danza da dove ti sei formato?
Praticamente è difficile cambiare, se non nella resistenza, e credo che la guerra si adatti al significato, perché in tante cose vorrei cambiare, ma è più legato, non solo al mondo della danza ma a tutta la nostra società, che non sa accontentarsi di niente.



6. Is there room for innovative young dancers in your country or abroad?

Primarily, I am always fortunate to discover new emerging dancers, whether in Europe or Egypt, I saw many young buds who have great opportunities, and in Italy, especially in the south.

6.  C'è spazio per giovani ballerini innovativi nel tuo paese o all'estero?

In primis ho sempre la fortuna di scoprire nuovi ballerini emergenti, sia in Europa che in Egitto, ho visto tanti giovani germogli che hanno grandi opportunità, e in Italia, soprattutto al sud.

7. Is there something you dreamed about and you have not done yet? 
An excellent simple question, but difficult to answer it. I must say ………. I do not deny that I am lucky & grateful in my life and that more things than my dreams have come true. 
 Of course, it can always be better and more if we want however when I look back and think about the question I v done all the dreams from the past I had!!!!! Nice OR!!!
 New dreams are always at present on the practical level. and it is that I reach the viewer with my works that respect his feelings and mentality. And to help humanity. 
 Oh, I had a dream that is not done yet and that I will live with a horse, monkey, and a dog - :)))
 not yet achieved. 

7. C'è qualcosa che hai sognato e che non hai ancora fatto?
Un'ottima domanda semplice, ma difficile da rispondere. Devo dire ……….Non nego di essere fortunato e grato nella mia vita e che più cose dei miei sogni si sono avverate. Certo, si può sempre migliorare, tuttavia quando mi guardo indietro e penso alla domanda ho realizzato tutti i sogni del passato che ho fatto!!!!! Bello O!!!
 Nuovi sogni sono sempre presenti a livello pratico. Mi piace  raggiungere ed emozionare lo spettatore con le mie opere che rispettano i suoi sentimenti e la sua mentalità. E per aiutare l'umanità.
 Oh, ho fatto un sogno che non è ancora stato realizzato e che vivrò con un cavallo, una scimmia e un cane - :))) .





8. Four questions in one, your favorite book ... your favorite movie ... your favorite show ... your favorite song
Favorite book: 
Let’s say the Latest read is The Power by writer Naomi Alderman.
Favorite Movie -: 
Mumm got many. if I had to pick it one is then The God Father. 
Favorite Show -: 
Any by directed by Pina Bausch.
Favorite song -: 
 You did not get a favorite however from Fairuz, an iconic Arab singer, who sings some memorable songs.

8. Quattro domande in una, il tuo libro preferito... il tuo film preferito... il tuo programma preferito... la tua canzone preferita
Libro preferito:
Diciamo che l'ultima lettura è The Power della scrittrice Naomi Alderman.
Film preferito -:
Mumm ne ha molti. se dovessi sceglierne uno allora è Il Dio Padre.
Spettacolo preferito -:
Qualsiasi diretto da Pina Bausch.
Canzone preferita -:
 Tuttavia, non ho un preferito però mi piace  Fairuz, un'iconica cantante araba, che canta alcune canzoni memorabili.


9. What is too serious to make fun of? 
I believe that humanity in general must be respected, especially in its most vulnerable situations, especially for me, my family, my friends, and my work.

9. Cosa c'è di troppo serio per prenderlo in giro?

Credo che l'umanità in generale debba essere rispettata, specialmente nelle sue situazioni più vulnerabili, specialmente per me, la mia famiglia, i miei amici e il mio lavoro.




10. What are your next commitments?
Currently, I am moving between Germany, Italy, and Austria to do workshops and classes, as well as   Preparation for a new show in Austria. And then travel to Cairo and the other sea to prepare a new art project to be on the screen and spend my favorite time with my family.


10. Quali sono i tuoi prossimi impegni?
Attualmente mi sto spostando tra la Germania, l'Italia e l'Austria per tenere seminari e lezioni, oltre alla preparazione per un nuovo spettacolo in Austria. E poi viaggio al Cairo e nell'altro mare per preparare un nuovo progetto artistico da portare sullo schermo e trascorrere il mio tempo preferito con la mia famiglia.






Commenti

Related Posts

{{posts[0].title}}

{{posts[0].date}} {{posts[0].commentsNum}} {{messages_comments}}

{{posts[1].title}}

{{posts[1].date}} {{posts[1].commentsNum}} {{messages_comments}}

{{posts[2].title}}

{{posts[2].date}} {{posts[2].commentsNum}} {{messages_comments}}

{{posts[3].title}}

{{posts[3].date}} {{posts[3].commentsNum}} {{messages_comments}}

Recent Comments

Modulo di contatto